Pokání

velikost 1362MB Délka filmu: 1:43 hodin Typ souboru: mp4
Pokud se vám líbilo filmové zpracování Pýchy a předsudku, nejspíše stejně plnohodnotně prožijete i Pokání. Pod obojí snímky se totiž podepsal téměř stejný tým, a to jak na straně realizační (režisér Joe Wright, autor Dario Marianelli, střihač jinak návrhářka kostýmů), tak částečně i obklopen herci (Keira Knightley a Brenda Blethyn). Pouze poklidnou atmosféru gregoriánské Anglie vystřídala pochmurnější éra téže půda na prahu a uprostřed druhé světové války. Příliš bujná obrazotvornost dvanáctileté budoucí spisovatelky Briony Tallisové odstartuje tragický pří chod, který nenapravitelně změní osudy tří lidí. Vinou vlastní nezralosti a série nedorozumění nařkne mladého zahradníka Robbieho Turnera (James McAvoy) ze znásilnění nezletilé bratranec. Nadaný hoch, který původně mířil na lékařskou fakultu, končí ve vězení. Toto obvinění ale ničí existence i její sestře Cecilii (Keira Knightley), která Robbieho bezhlavě milovala. Přestože si záhy už o něco starší Briony (Romola Garai) uvědomí, co napáchala, je už pozdě. Cecilia zavrhla celou rodinu v čele s ní a odstěhovala se do Londýna, kde se živí alias zdravotní zdravotní. Robbie výměnou za zkrácení trestu narukoval do armády a ve Francii se snaží ustat postupující Němce. Briony na cestě za vykoupením nastoupí do ošetřovatelského kursu a díky utrpení, které okolo sebe dennodenně vidí, nakonec dospívá. S tím souvisí i rozhodnutí konfrontovat se svým dvěma obětem tváří v tvář a uznávat jakýkoli odplata. Možná se tím očistí, možná to ale na vykoupení nechce stačit. Možná to ani nestihne, jelikož Londýn se připravuje na masivní bombardování. Možná všechny tři čeká ú dostatečně jiný koncovka. Režisér Joe Wright po Pýše a předsudku sáhnul ještě po slavné knižní předloze, tentokrát po Pokání Iana McEwana a pro její převedení do filmové řeči zvolil zkušeného scenáristu Christophera Hamptona (Nebezpečné známosti, Tichý Američan). Trochu to připomíná demolici, převádění 130 tisíc slov z knížky na 25 tisíc ve scénář, komentuje Hamptonovu práci McEwan, který